"על מה אנחנו מדברים כשאנחנו מדברים על" – פיתוח מיומנויות חברתיות בקרב ילדים ובני נוער

social skills

במאמר זה, אני מציע כלי לפיתוח מיומנות חברתית אצל ילדים ובני נוער, המבוסס על ידע שנרכש במסגרת לימודיהם בבית הספר היסודי: הבחנה בין סוגי טקסט.

בהרחבה מן ההקשר הלימודי להקשר החברתי, ניתן לומר כי בדומה להיכרות עם מבנה טקסט כתוב, המאפשרת לקורא לנבא את התפתחות הטקסט ולהבינו בצורה טובה יותר, כך גם זיהוי של סוג השיחה הדבוּרה, מאפשר התאמה טובה יותר לסיטואציה החברתית.

גבולות ארגוניים ככלי לאבחון ולהתערבות מערכתיים במסגרות חינוכיות

במאמר זה, המבוסס על הרצאה שנשאתי במסגרת הקורס 'מנהיגות וניהול בחינוך' בלימודי תואר שני בייעוץ ארגוני למוסדות חינוך, אני מציע מודל לאבחון והתערבות מערכתית במסגרות חינוכיות המבוסס על מושג הגבול, באמצעות המשגה תיאורטית ותיאור מקרה.  

השמת תלמידים על הרצף האוטיסטי למסגרות החינוך השונות: מחקר רטרוספקטיבי

drew-hays-28855.jpg

מאמר זה הוא פרי מחקר משותף בראשות ד"ר שחר גינדי ממכללת בית ברל, והפסיכיאטרית ד"ר זיוה ברכה. המאמר אשר צפוי להתפרסם, בקרוב מתאר את ממצאי המחקר בנוגע להתאמתם של ילדים ובני נוער המאובחנים כמתמודדים עם הפרעה תקשורתית למסגרות חינוכיות שונות.  

ממודל האבל למודל רמת מודעות הורית – סיוע להורים בתהליך התמודדותם עם נטייתם המינית הגאה של ילדיהם

הורים.jpg

מאמר זה נכתב בעקבות עבודתי כמטפל בבית הפתוח בירושלים, ומציע מסגרת חשיבה חדשה לגבי התהליך שעוברים הורים לאחר יציאת ילדיהם מהארון, לצד כלים טיפולים מעשיים.

על מנהלים ומנהלות בבתי הספר בישראל – תמונת מצב בעקבות סקר בקרב מנהלים וסדרת ראיונות

joe-shillington-240205.jpg

בעת שעבדתי כיועץ ארגוני במכון צפנת, הייתה לי את הזכות לקחת את החלק בתכנון, עריכת וכתיבת סקר מנהלי בתי הספר הגדול ביותר שנעשה בישראל.  

בואו נדבר

רועי ליס

עולי הגרדום 5, ראשון לציון

דגניה 14, תל אביב

טלפון 054-9107047

אימייל Lissroee@gmail.com 

© רועי ליס, 2017, כל הזכויות שמורות